El software educatiu
El software, quina paraula més extranya però a la vegada tant inclosa dins el nostre dia a dia. El software és aquell conjunt de programes i rutines que permeten fer en un ordenador diferents feines o treballs. I aquest, que no fa gaire era tant enfora, a dia d'avui ja està implantat en el sistema educatiu. L'educació ja té normalitzat un sistema software en les aules, a partir del qual els infants poden treballar, jugar, aprendre i interactuar. I és aquí on radica el principal punt d'inflexió, en com s'utilitza, perquè, quant, etc.
El software educatiu que està integrat en les aules és una eina i un recurs molt útil per als infants, ja que són ells mateixos qui a partir del descobriment, la destressa i, en molts casos, en jocs, tenen un gran desig d'aprendre. Un desig d'aprendre que augmenta degut a que el sistema software és atractiu i motivador per a ells, per tant ells l'entenen com una gran eina de treball. Aquest però ha d'estar controlat, amb uns programes útils que ofereixin la possibilitat a l'infant a descobrir sobre allò que els interessa a ells. D'aquesta forma, ells es tornen més autònoms i virals.
També i no menys important, que el software educatiu presenta un ventall de possibilitats molt grans, ja sigui per l'estructura presentada, per els diferents recursos que presenta, la utilitat en les matèries treballades, i tot això des d'un punt de vista didàctic i lúdic. D'aquesta forma els infants inconscientment potencien la lectura i comprensió, milloren l'agilitat i la ràpides de llegir, etc. Per tant veiem que aquest software educatiu és un material ric i molt potent per als infants.
Però no tot és rosa ni tot és acceptable. Com tot, aquest software ha de tenir unes limitacions o pautes a seguir. Unes pautes regides i consensuades per a tot un equip educatiu i posteriorment el mestre d'aula. D'aquesta manera la metodologia d'ús serà conjunta per a tots, i s'ha de treballar incidint amb allò que passi. És a dir, no es pot oferir als infants la oportunitat d'utilitzar un software educatiu sense una fonamenació o un interès en concret, sinó que al darrera hi ha d'haver un sentit o un raonament.
A més, aquest software no ha de privar als infants de fer altres activitats, sinó que aquest ha de ser considerat un element més en l'aula, un complement, i no una cosa extraordinària..
Per acabar dir que el software educatiu és una gran eina de treball, un bon recurs educatiu i una bona manera d'introduir als nens en les noves tecnologies, però com en tot, aquest ha de tenir unes limitacions i un control, sinó el procés d'aprenentatge perd qualitat.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada